مقالات انگلیسی پزشکی با ترجمه فارسی سال 2019 میلادی

تازه های پزشکی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی 2019

مقالات انگلیسی پزشکی با ترجمه فارسی سال 2019 میلادی

تازه های پزشکی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی 2019

مقاله ترجمه شده دیابت -2018


چکیده

روش های تغذیه کنونی برای سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ بطور کلی بر مبنای کاهش چربی غذا می باشد. موفقیت این روش ها محدود است و در زمان هم بطور کلی بر مبنای دارو می باشد. استدلالی ایجاد شده که ارزیابی دوباره نقش محدودیت کربوهیدرات و روش های تاریخی و شروع آن را نشان می دهد و جایگزین احتمالی برای آن را بیان می کند. منطق این است که محدوردیت کربوهیدرات باعث بهبود کنترل گلیسمی (چوبی) شده و نوسانات انسولین که هدف اصلی می باشد را کاهش می دهد. بررسی هایی که خلاصه شده است نشان می دهد که رژیم های با محدودیت کربوهیدرات حداقل برای کاهش وزن متناسب است و جایگزین کردن چربی به جای کربوهیدات هم بططور کلی مزیتی برای بیماری قلبی عروقی می باشد. این اثرات مفید کاهش کربوهیدرات به کاهش وزن نیازی ندارد. در نهایت این نکته تکرار می شود که محدودیت کربوهیدرات باعث بهبود تمام ویژگی های سندرم متابولیک می شود.

————————————–
عنوان اصلی مقاله :Dietary carbohydrate restriction in type 2 diabetes mellitus and
metabolic syndrome: time for a critical appraisal

ترجمه فارسی عنوان :محدودیت کربوهیدرات رژیم غذایی در سندرم متابولیک وmellitus دیابت نوع ۲

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:۱۴  صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده پزشکی - 2017


چکیده                                                                                                                                                             

تغییرات غیرطبیعی فشارخون اغلب در بیماران پارکینسونی مشاهده می شوند و این تغییرات با بیماری های عروق مغزی از جمله تراکم شدید ماده سفید و تصلب شریان کاروتید همراه هستند.مادراین مقاله ارتباط بین تغییرات غیرطبیعی فشار خون و خونریزی های مغزی که نشانگر اختلالات عروق کوچک می باشند را در ۱۲۸ بیمار پارکینسونی ارزیابی می کنیم ما فشار خون در حالات وضعی(ایستاده) وخوابیده بر پشت را تحت بررسی قرار میدهیم و تغییرات آن هارا در ۲۴ ساعت مونیتور مینماییم تا بود یا نبود افت فشار خون (هیپوتانسیون)وضعیتی ، افزایش فشار خون(هیپرتانسیون) در حالت خوابیده، هیپرتانسیون شبانه و عدم کاهش فشارخون شبانه را ارزیابی نماییم.حونریزی های عروق کوچک در ۱۳ بیمار(۱۰.۲%) مشاهده گردید و۶ تا از این بیماران دارای خونریزی از نوع تحت چادرینه ای بودند و ۶ نفر نیز دارای خونریزی از نوع شدید در لوب های مغزی بودند و۱ نفر نیزاز نوع خونریزی مختلط بود. آنالیز رگرسیون خطی وجود هردو هیپوتانسیون وضعیتی وهیپرتانسیون در حالت خوابیده را نشان داد که در تعداد وسیعی از بیماران دارای خونریزی ارتباطی با ناحیه تحت چادرینه (تحت مننژ)، سن، جنسیت، فاکتورهای مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی و تراکم شدید ماده سفید مغز ندارد. هیپرتانسیون شبانه وعدم افت فشار خون شبانه ارتباطی با خونریزی های کوچک مغزی در مناطق تحت چادرینه یا مناطق عمیق تر مغز نداشت و همچنین ارتباطی بین فشار خون و خونریزی در لوب های مغزی موجود نبود. نتایج ما حضورهردوهیپوتانسیون وضعیتی وهیپرتانسیون خوابیده بر پشت را درارتباط با خونریزی های کوچک تحت چادرینه و عمقی در بیماران پارکینسونی نشان می دهد

————————

عنوان اصلی مقاله : Cerebral microbleeds and blood pressure abnormalities in Parkinson’s disease
ترجمه فارسی عنوان : خونریزی های کوچک مغزی و تغییرات غیر طبیعی فشار خون در بیماران پارکینسونی

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۳ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

مقاله ترجمه شده پزشکی - 2018

چکیده

حمله مستقیم به سلول های سرطانی توسط داروهای شیمی درمانی می تواند تسریع متاستاز سلول های سرطاتی و القای فتوتیپ  سلول های بنیادی سرطانی را منجر شود.مهار سلول های فیبروبلاست مرتبط با تومور که وظیفه تغذیه و محافظت از توموررا برعهده دارند یک روش و تاکتیک نوین درمانی می باشد. باوجود این داروی موثر بر علیه فیبروبلاست ها در حال حاضر موجود نمی باشد. در مطالعه حاضر ما امکان مهار عملکرد پاتولوژیک سلول های فیبروبلاست مرتبط با تومور را توسط تریپتونید بررسی میکنیم سلول های فیبروبلاست سالم و مرتبط با تومورمعده از بافت های مجزا استخراج شد. سلول های فیبروبلاست مرتبط با تومور تمایل شدیدی به تشکیل کلونی و مهاجرت و تهاجم به سایربافت ها نشان دادند. بیان میکروآران آ ۳۰۱ آ افزایش و میکروآر ان آ ۱۴۹ در فیبروبلاست های مرتبط با تومور کاهش داشت. درمان تریپتونیدی باعث تنظیم کاهشی شدید میکروآر ان آ ۳۰۱آ  و تنظیم افزایشی میکرو آر ان آ ۱۴۹ در فیبروبلاست های مرتبط با تومور گردید. این تغییر در بیان ژن منجر به افزایش ترشح فاکتور مهار کننده تومور طبیعی به نام مهارکننده متالوپروتئیناز ۲ و کاهش ترشح فاکتور تومورزای بدن یعنی اینترلوکین ۶ در بدن شد. همچنین این درمان باعث توقف توانایی سلول های فیبروبلاستی در انتقال اپیتلیالی مزانشیمی شد. این نتایج نشان داد که تریپتونید میزان بدخیمی فیبروبلاست های مرتبط با تومور را کاهش می دهد واین به خاطر تغییر در تنظیم بین ژنی می باشد و می تواند یک داروی موثری درجهت کنترل سرطان معده باشد. لذا گیاهان سنتی می توانند به عنوان منبع مهمی جهت تامین داروهای ضد سرطان مطرح باشد.

————————

عنوان اصلی مقاله : Triptonide inhibits the pathological functions of gastric cancer-associated fibroblasts
ترجمه فارسی عنوان : مهارعملکردپاتولوژیکی فیبروبلاست های مرتبط با کانسر معده توسط تریپتونید  

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۵ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید