مقالات انگلیسی پزشکی با ترجمه فارسی سال 2019 میلادی

تازه های پزشکی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی 2019

مقالات انگلیسی پزشکی با ترجمه فارسی سال 2019 میلادی

تازه های پزشکی ، مقالات علمی فارسی و انگلیسی 2019

دیسک کمر

فیزیوتراپیست عادل بشیری.

 

فتق دیسک نخاعی، که در اصطلاح غیررسمی و به‌اشتباه،"دیسک کمر" نامیده می‌شود، یک وضعیت پزشکی است که بر ستون فقرات تأثیر می‌گذارد، بدین معنا که یک پارگی در حلقه فیبری، بیرونی یک دیسک بین‌مهره‌ای باعث می‌شود بخش نرم و مرکزی دیسک دچار بیرون‌زدگی شود. این پارگی در حلقه دیسک ممکن است منجر به آزادشدن واسطه‌های شیمیایی ضدالتهابی شود که می‌توانند به‌طور مستقیم باعث درد شدید، حتی در فقدان فشردگی ریشه عصبی شوند.  این حالت به‌طورمعمول،‌ پیشرفت بیشتر بیرون‌زدگی دیسک قبلی است، عارضه‌ای که در آن بیرونی‌ترین لایه‌ها همچنان دست‌نخورده هستند اما زمانی که دیسک تحت‌فشار است،‌ می‌توانند دچار بیرون‌زدگی شوند.

لیزر درمانی برای بیرون‌زدگی و فتق دیسک

لیزر درمانی یک درمان امن و بالینی مؤثر برای بیماران در تمام سنین است- از کودکی تا پیری.  این روش درمانی بدون‌درد،‌ غیرتهاجمی و غیرجراحی بوده و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.
عمل دیسک کمر با لیزر یک روش پزشکی است که از  انرژی نور لیزر متمرکز برای درمان درد و التهاب استفاده می‌کند. این روش از طریق تحریک فرآیندهای ترمیم طبیعی بدن در سطح سلولی عمل می‌کند. کاربرد این تکنولوژی بسیار پیشرفته در درمان بیماری‌های حاد و مزمن، که با روش‌های درمانی سنتی قابل‌درمان نبوده‌اند، موفقیت‌آمیز است. شماری از این بیماری‌ها عبارت‌اند از:‌ التهاب مفاصل؛ کمردرد؛ فتق دیسک؛ سردرد؛ زانودرد و درد لکن؛ گردن درد؛ اختلالات اعصاب محیطی؛ نوروپاتی؛ سیاتیک؛ زونا؛ تنگی کانال نخاعی؛ اختلالات مفصل گیجگاهی شود.

لیزر درمانی کم‌شدت

این روش می‌تواند یک درمان مؤثر برای کمردرد و فتق دیسک باشد. پدهای درمانی در ناحیه آسیب‌دیده ستون فقرات قرار داده‌شده، و انرژی نور توسط سلول‌های درون بافت‌ها، اعصاب و دیسک‌های کمر عمیقاً جذب می‌شود. این روش‌های درمانی غیرجراحی می‌تواند باعث کاهش التهاب و درد شده، و درعین‌حال روند بهبود غشای خارجی دیسک‌ها را تسریع کرده و به آن‌ها  در بازیابی شکل و عملکرد صحیح خود کمک ‌کند. لیزر درمانی می‌تواند روند پیشرفت این بیماری دژنراتیو را کند کرده و یا از آن پیشگیری نماید و باعث کاهش درد و التهاب در بافت‌های مجاور می‌شود. گاه‌گاهی این وضعیت می‌تواند منجر به انحراف مهره در ستون فقرات و متعاقب آن فشار بر اعصاب شود که خود موجب ایجاد درد شدید می‌شود. دکتر سپهریان دارای تخصص درروش فعال‌کننده کایروپراکتیک است، که در آن با استفاده از یک ابزاردستی کوچک به مهره ضربه زده و آن را به وضعیت تراز بازگردانده و موجب کاهش فشار وارده بر روی اعصاب و دیسک‌ها می‌شود. لیزر درمانی می‌تواند با عمل ترازکردن مهره‌ها همراه شده و بهترین نتیجه ممکن را به دنبال داشته باشد.
شیوه درمانی ترکیبی ما همچنین دربرگیرنده یک بررسی از سبک زندگی است که ممکن است به توصیه‌هایی برای ایجاد تغییر در تمرینات ورزشی، رژیم غذایی یا فعالیت‌های دیگر منتهی شود. این تغییرات کوچک اغلب می‌تواند دارای تأثیر بسیار زیاد بر سلامت عمومی شما باشد و در برخورداری از بهترین شیوه زندگی ممکن شمارا یاری کند. زندگی با یک دیسک بیرون زده و یا دچار فتق به این معنا نیست که شما از تمام آنچه دوست دارید،‌ دست بکشید. 

اصل درمان کاهش فشار دیسک با لیزر (PLDD)  

اصل درمان PLDD بر پایه مفهوم درنظرگرفتن دیسک بین مهره‌ای به‌عنوان یک سیستم هیدرولیک بسته است. این سیستم متشکل از پالپوسوس هسته است که حاوی مقدار زیادی آب بوده و توسط فیبروسوس حلقه‌ای غیرارتجاعی احاطه‌شده است. یک افزایش در محتوای آب پالپوسوس هسته منجر به افزایش نامتناسب فشار درون ‌دیسکی می‌شود. آزمایشات نشان داده‌اند که تنها یک افزایش 1.0 میلی‌لیتری در حجم درون‌دیسکی موجب بالارفتن فشار درون‌دیسکی به‌اندازه 312 کیلوپاسکال (2340 میلی‌متر جیوه) می‌شود. از سوی دیگر کاهش حجم درون‌دیسکی باعث کاهش بسیار نامتناسب در فشار درون‌دیسکی می‌شود. درد رادیکولار که به‌طوربارز با فتق دیسک کمری همراه می‌شود، ناشی از فشردگی ریشه عصبی توسط بخش فتقی   پالپوسوس هسته است. کاهش فشار درون‌دیسکی باعث می‌شود که مواد دیسک مبتلابه فتق به سمت مرکز دیسک سرازیر شده و درنتیجه به کاهش فشردگی ریشه عصبی و تسکین درد رادیکولار منجر شود. در PLDD، این مکانیسم از طریق به‌کارگیری انرژی لیزر برای تبخیر آب در پالپوسوس هسته انجام می‌گیرد. انرژی لیزر توسط یک فیبر لیزر از طریق یک سوزن توخالی قرار داده‌شده در پالپوسوس هسته تأمین می‌شود. سوزن تحت بی‌حسی موضعی در درون دیسک بین‌مهره‌ای قرار ‌داده می‌شود. علاوه بر تبخیر آب، افزایش دما باعث تقلیب پروتئین و متعاقباً بازیابی طبیعت آن می‌شود. این فرآیند باعث ایجاد یک تغییر ساختاری در پالپوسوس هسته شده، و توانایی آن را برای جذب آب محدود کرده و درنتیجه منجر به کاهش دائمی فشار درون دیسکی تا 6. 57٪ ≥  می‌شود.

اثرات لیزر درمانی

آنچه لیزر درمانی می‌تواند برای مشکلات دیسک شما انجام دهد، به شرح زیر است:
1)‌ از بین بردن التهاب
2) کاهش درد
3)‌ افزایش مقاومت کششی تمام بافت زنده
4)‌ کاهش تشکیل بافت اسکار؛ جمع شدن تورم، بافت زنده توسعه‌یافته (به یاد داشته باشید، این همان ماهیت اصلی دیسک است)
5)‌ افزایش رشد مویرگی جدید در بخش سوم بیرونی دیسک (این باعث قوی‌تر و سالم‌تر شدن دیسک می‌شود)
6)‌ ترمیم فیبرهای دیسک پاره‌شده در بخش سوم خارجی
7)‌ کاهش مقدار واقعی فتق دیسک
8)‌ بهبود ریشه‌های عصبی ملتهب دردناک
9)‌ قوی‌تر و سالم‌تر شدن دیسک؛ لیزر درمانی دکتر سپهریان تنها درمان این مشکل است!

سوالات رایج

آیا درمان بی‌خطر است؟

لیزر درمانی از زمان دریافت FDA، بیش از یک ‌میلیون بیمار را به روش غیرتهاجمی درمان کرده است و هیچ عارضه جانبی تاکنون گزارش نشده است.  لیزر درمانی در هر رشته پزشکی ازجمله دانشکده‌های پزشکی معتبر یافت می‌شود. این روش غالباً برای درمان ورزشکاران حرفه‌ای در NFL، NBA، و MLB استفاده می‌شود.

آیا درمان دردناک است؟

خیر، لیزر درمانی درواقع بسیار راحت و تسکین‌دهنده است. در بسیاری از بیماران در عرض چند دقیقه بعد از جلسه درمان، درد تسکین پیدا می‌کند.

آیا من به‌طورنامحدود به درمان نیاز دارم؟

نه، هدف ما تلاش در شناسایی منبع مشکل شما و اصلاح آن است-  به‌ویژه اگر یک مسئله بیومکانیکی باشد. ما از لیزر درمانی برای تسریع فرایند درمان و التیام این بیماری استفاده می‌کنیم. لیزر درمانی از طریق بهبود بافت آسیب‌دیده و ملتهب موجب تسکین درد می‌شود. در اکثر بیماری‌هایی که ما درمان می‌کنیم، نتایج بلندمدت بوده، اما دائمی نیستند. در مواقعی، به بیماری‌هایی برخورد می‌کنیم که نیاز به درمان ترمیمی دوره‌ای دارند. ازآنجایی‌که لیزر درمانی فاقد هرگونه عوارض جانبی است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.